ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs - συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου
δυο καρδιές-
η καρδιά της μητέρας
η καρδιά του πατέρα.
Πάτα γερά.
Δε θα πέσεις.
Γιάννης Ρίτσος
Ιστόγραμμα
Μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών
(brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων
ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
2ο Εργαστήριο
"Πες μας πιγκουίνε..." Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)
Γνωρίζουμε τον Πιγκουίνο
Η οικογένεια του πιγκουίνου κέρδισε το πρώτο βραβείο στην Παγκόσμια Ημέρα Γονέων
Για να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, τα παιδιά παρακολουθούν κάποιο βίντεο (ένα απόσπασμα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009)
Ακολουθεί συζήτηση για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας
Στον διαδραστικό πίνακα φτιάχνουν το παζλ με την πυρηνική οικογένεια
Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και τη συμφωνία όλων των μελών της. Κατόπιν οι ομάδες παίρνουν μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά. Καταγράφονται οι λύσεις και μετά τα παιδιά
καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένειά του;».Ακολουθεί η δημιουργία συννεφόλεξου σε σχήμα πιγκουίνου (εργαλείο WordArt) με λέξεις τα συναισθήματα του πιγκουίνου μέσα στην οικογένεια του .
Τέλος συζητούν για τα θετικά και τα αρνητικά της πυρηνικής οικογένειας με σχολιασμό εικόνων
Τέλος δημιουργείται το παρακάτω παιχνίδι όπου αφού τοποθετηθούν σωστά
τα αρνητικά και τα θετικά της πυρηνικής οικογένειας
ακολουθεί επιβράβευση με ένα μουσικοκινητικό τραγούδι για τον πιγκουίνο!
Εκτεταμένη οικογένεια μια οικογένεια με πολλά μέλη!
ΘΕΤΙΚΑ και ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Μπορείτε να δείτε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με την εκτεταμένη οικογένεια πατώντας εδώ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου