Λούδα-πέτα/Πεταλούδα

Σχεδιασμός δραστηριοτήτων με χρήση ΤΠΕ στο πλαίσιο της Eπιμόρφωσης Β2 

(Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη) Συστάδα Νηπιαγωγοί

Ονόματα Δημιουργών ( Αμβροσιάδου Μ., Δάγκα Αθ., Ταραλάικου Ευτ.)

Σχεδίαση διδακτικών δραστηριοτήτων ψυχολογικής & γνωστικής προετοιμασίας

Νοητικός χάρτης με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών 

Περιγραφή δραστηριότητας

 Την ώρα του διαλείμματος, στη σχολική αυλή, τα παιδιά ενθουσιάζονται με την εμφάνιση μιας πεταλουδας και καθώς μπαίνουν στην τάξη το συγκεκριμένο γεγονός αποτελεί πηγή συζήτησεων και αφόρμηση για την πρώτη δραστηριότητα.

    Ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τους μαθητές στην ολομέλεια της τάξης (γωνιά παρεούλας) και έχει ανοίξει στον υπολογιστή το δωρεάν λογισμικό coggle.it προκειμένου να καταγράψει τις αρχικές ιδέες των παιδιών. Δημιουργεί, έτσι, έναν νοητικό χάρτη και ρωτάει τα παιδιά πώς γράφεται η λέξη ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ η οποία θα μπει στο κέντρο του χάρτη. Και μιας και βρισκόμαστε στο τελευταία τρίμηνο και αρκετά παιδιά ειδικά νηπια, με προεργασία που εχει προηγηθεί όλη τη χρονιά, αναγνωρίζουν φωνήματα προσπαθούν  και με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού να γράψουν και στη συνέχεια να πληκτρολογήσουν τη λέξη ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ. Στη συνέχεια, ξεκινά τις ερωτήσεις ανίχνευσης των αρχικών ιδεών ανοιχτού/κλειστού τύπου όπως: 

Έχετε δει ξανά πεταλούδα από κοντά; 

Πώς είναι; 

Μπορείτε να την περιγράψετε;

 Γνωρίζετε πώς γεννιέται; 


Τι τρώει; Πώς περνάει τη μέρα της; 

Τις απαντήσεις των παιδιών τις καταγράφει εξακτινώνοντάς τες μία μία στο χάρτη. Στη συνέχεια, προχωράει σε αποθήκευση σε έγγραφο word και εκτύπωση.







Διαθέσιμο και εδώ



Σχεδίαση διδακτικών δραστηριοτήτων διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου.
(Γλώσσας)

 Η εκπαιδευτικός, αφου έχει συγκεντρώσει τους μαθητές στην παρεούλα και προκειμένου να τους εισάγει στο θέμα αλλά και να διεγείρει το ενδιαφέρον τους γύρω από αυτό, δίνει το εξής αίνιγμα: 

Έχει χρώμα στα φτερά και πετά πολύ ψηλά...στα λουλούδια ξαποσταίνει και τη φύση ομορφαίνει.Τι είναι;;;

  Αφού τα παιδιά έχουν βρει τη λύση στο αίνιγμα η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στα παιδιά το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούν και είναι: ο κύκλος ζωής της πεταλούδας. 

Στη συνέχεια οι μαθητές μεταφέρονται στο χώρο προβολής βίντεο (είτε υπολογιστής, είτε βιντεοπροβολέας, είτε διαδραστικός πίνακας) και εκεί παρακολουθούν στην ολομέλεια το βίντεο από το YouTube https://video.link/w/vl64503042d3f82 Έπειτα, προβάλλεται το ιδιο βίντεο διαμορφωμένο σε διαδραστικό περιβάλλον όπου τα παιδιά αλληλεπιδρούν σε ζευγάρια και απαντούν σε ερωτήσεις κατανόησης.


Το βίντεο  διαμορφώνεται και γίνεται διαδραστικό με ερωτήσεις κατανόησης από τον εκπαιδευτικό με την εφαρμογή Educaplay (Video Quiz) διαθέσιμο στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.educaplay.com/learning-resources/14727373-learning_resource.html


   Τέλος χωρίζονται σε 4 ομάδες (αβγά, κάμπιες, χρυσαλίδες, πεταλούδα) όσες και οι φάσεις του κύκλου ζωής της πεταλούδας και ψάχνουν πληροφορίες σχετικά με την φάση που ανήκουν, μέσα από ενδεικτικά βίντεο (στα οποία παραπέμπουν δοσμένοι σύνδεσμοι) που προτείνονται από την εκπαιδευτικό π.χ. το χρονικό διάστημα του σταδίου, διαδικασία, έννοιες κ.ο.κ. Κάθε ομάδα καταγράφει όπως μπορεί τις πληροφορίες δημιουργώντας πολυτροπικό κείμενο με χρήση ζωγραφικής, γραφής κλπ με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μιας ψηφιακής αφίσας (ενός κυκλικού διαγράμματος) που θα απεικονίζει τον κύκλο ζωής της πεταλούδας με τη χρήση του λογισμικού PosterMyWall. 













Η ψηφιακή αφίσα διαθέσιμη εδώ


Σχεδίαση διδακτικών δραστηριοτήτων διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου.
(Μαθηματικών)

Σχεδίαση διδακτικών δραστηριοτήτων εμπέδωσης του διδακτικού αντικειμένου.


Σχεδίαση διδακτικών δραστηριοτήτων αξιολόγησης του διδακτικού αντικειμένου και μεταγνώσης
.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Σκάκι και συνεργασία με το σπίτι

Τα πρώτα φετινά σκίτσα των παιδιών ....