«Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

1ο Εργαστήριο

Ας γνωριστούμε καλύτερα παίζοντας

Τα παιδιά περπατούν στο χώρο με συνοδεία μουσικής υπόκρουσης ...

όταν σταματά η μουσική δίνουν τα χέρια, κάνοντας χειραψία

 και λένε τα ονόματά τους 

μετά αγκαλιάζονται και ανταλλάσσουν ευχές 

(με 1 παλαμάκι Καλά Χριστούγεννα, με 2 παλαμάκια Καλή Χρονιά, με 3 Καλές Γιορτές)

Ακόμα περπατούν πότε σαν μολυβένια στρατιωτάκια, πότε κυλούν σαν μπάλες, πότε πετούν σαν αγγελούδια, πότε φέγγουν σα φωτγεινά αστεράκια, πότε γελούν σαν τον Αη Βασίλη, πότε πηδούν σαν τον Ρούντολφ, πότε χορεύουν σα χιονονιφάδες κλπ)

Τέλος ο καθένας και η καθεμιά φτιάχνουν ένα αστέρι με τη φωτογραφία και το όνομα τους στο κέντρο.  ζωγραφίζουν μέσα σε αυτό το αγαπημένο τους παιχνίδι. Δημιουργείται έτσι ένα δέντρο 

2ο Εργαστήριο 

Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου

Με τη ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού 

τα παιδιά γνωρισαν τα δικαιώματα του παιδιού  ενώ 

η δασκάλα αφηγήθηκε το παραμύθι "το μαγικό πανί"



και στη συνέχεια ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας τις προτάσεις τους  

για να βοηθήσουν την νεράϊδα ώστε όλα τα παιδιά 

να είναι χαρούμενα κ ευτυχισμένα.

Μετά ήρθε στην τάξη η Δώρα που ήταν πολύ λυπημένη... 

Η οικογένειά της μετακόμισε πρόσφατα στην πόλη και δεν έχει κανένα φίλο. Τα παιδιά στη γειτονιά την κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον αδερφό της γιατί δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό καροτσάκι. Συζητήθηκαν τα συναισθήματα της Δώρας και το πώς αισθάνεται, καθώς και το τι θα έκαναν τα παιδιά αν ήταν στη θέση τη,ρωτήθηκαν αν τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά και τους ζητήθηκε να προτείνουν λύσεις. Τα παιδιά έκαναν προτάσεις για να αισθανθεί καλύτερα και με τη βοήθεια της κ. Μαριάννας σημειώθηκαν σε ένα ιστόγραμμα!
Ακολούθησε η επεξεργασία της κοινωνικής ιστορίας "Τι να κάνω για να νιώσω καλά"



Ακολούθησε η δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου όπου σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Σκάκι και συνεργασία με το σπίτι

Τα πρώτα φετινά σκίτσα των παιδιών ....