Τα παιδιά παρατήρησαν ένα αστερι να κρέμεται στο ταβάνι της τάξης ...

Και οι ερωτήσεις άρχισαν...

Τι είναι αυτό κυρία;

Ποιος το έφερε;

Είναι αληθινό;

Γιατί κρέμεται;

Είναι καρφωμένο;

Πώς να το πιάσω; Είναι ψηλά δεν μπορώ.

Και η δική μου απάντηση

Ξερω ένα βιβλίο που έχει τίτλο

“Πώς να πιάσεις ένα αστέρι”





Λέτε να μας βοηθήσει;

Για να δούμε...κ η ιστορία άρχισε...

“Πώς να πιάσεις ένα αστέρι”

του Oliver Jeffers, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ίκαρος.

Μια μαγική ιστορία από τον αγαπημένο συγγραφέα και εικονογράφο

Oliver Jeffers, που μιλάει για το πώς μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τα πιο τρελά μας όνειρα.





Ο μικρός ήρωας λατρεύει τα αστέρια.

Θέλει να αποκτήσει ένα δικό του.

Είναι αποφασισμένος να πιάσει ένα αστέρι.

Έχει θέσει υψηλούς στόχους. Είναι το όνειρό του.

Παρά το γεγονός οτι το όνειρό του παραμένει άπιαστο, το βιβλίο κλείνει με ένα ευχάριστο τέλος. Προσπαθείς, δεν απογοητεύεσαι, αλλά προσαρμόζεσαι, «συμβιβάζεσαι» με το καλύτερο που σου δίνει η ζωή κάθε χρονική περίοδο της ζωής σου. Και σ΄αυτή τη χρονική περίοδο, το παιδί, μιας και δεν κατάφερε να πιάσει το ουράνιο αστέρι ούτε με διαστημόπλοιο, βαδίζει χέρι χέρι στην τελευταία εικόνα, όχι με ένα αστέρι αλλά με έναν αστερία!

“Να κάνεις όνειρα και να τα κυνηγάς! Ακόμη και τα πιο απίθανα.

Και μην επιτρέψεις σε κανέναν να σου πει, ότι δεν μπορείς.

Όλα τα μπορείς! Αρκεί να θέλεις!”

Βάζεις στόχους, ονειρεύεσαι, εύχεσαι και σχεδιάζεις, δοκιμάζεις, επιμένεις και πού ξέρεις….

...το κάνεις και πραγματικότητα, όσο άπιαστο και απίθανο κι αν είναι.

Όλα μπορούν να γίνουν! Με τη μαγεία του ονείρου, τη θέληση της καρδιάς μας και την επιδίωξη!


ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ


Παρατηρούν, την παρακάτω εικόνα για 2 λεπτά.



Και η εικόνα εξαφανίζεται ενώ τα παιδιά απαντούν στις εξής ερωτήσεις:

Μπορείτε να μαντέψετε πού βρίσκεται το αγοράκι;
Τι προσπαθεί να κάνει;
Πιστεύετε οτι θα τα καταφέρει;

Και ξεκινάει η ανάγνωση

και η δραματοποίηση των σκηνών...

και η ενασχόληση με την μέρα-νύχτα κλπ.




Μετά σειρά έχει η ακρόαση του τραγουδιού

και τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν το σχετικό τραγούδι...



Ανάμεσα στα άλλα και ενασχόληση με ρίμες...

ξέρει ...αστέρι
όνειρό σου ...φυλαχτό σου
να προσπαθήσεις...να κατακτήσεις
ψηλά...χαμηλά
αλλού...μυαλού
ευκαιρία...αστερία

Λέξεις ομοιοκατάληκτες, που χαϊδεύουν τα παιδικά αυτιά με την αρμονία των ήχων τους,
που φέρνουν γέλια στα παιδικά πρόσωπα αλλάζοντας το κλίμα της τάξης
 και τα ωθούν να ψάξουν στα συρτάρια του νου 
για να ανακαλύψουν κι άλλες τέτοιες λέξεις.

Τέλος ασχοληθήκαμε με τα ονόματα
Τα παιδιά διάλεξαν ανάμεσα από προσφερόμενες ρίμες 
και το καθένα έφτιάξε το δικό του ποιηματάκι για το δικό του ονοματάκι...
αλλά και όσους έλειπαν...

Σας τα παρουσιάζουμε

Εγώ είμαι ο Γιάννης που ποτέ δε με φτάνεις!
Εγώ είμαι η Λάουρα και κρατάω 2 μήλα άγουρα!
Είμαι ο Κωνσταντίνος και μπορώ να περπατάω σαν πιγκουίνος!
Είμαι η Μυρτώ και μου αρέσει να χορεύω συρτό!
Είμαι ο Δημήτρης, μιλάω σιγανά και μου αρέσει να τρώω ανανά!
Είμαι η Μαγδαλένα και κολυμπάω σε νερά αγιασμένα!
Εγώ είμαι ο Νίκος και με κυνηγάει ένας Λύκος!
Εγώ είμαι η Ναταλία και μου αρέσει να ξαπλώνω στην παραλία!
Εγώ είμαι ο Ματέο και μαθαίνω να επιπλέω!
Είμαι η Αντωνία και κάποτε θα πάω στη Γερμανία!
Εμένα με λένε Νικόλα και μου αρέσει η μπριζόλα!
      Είμαι η Ελισαβετούλα που πάω στο χωριό να ταΐσω την κοτούλα!
  Εγώ είμαι ο Θοδωρής και έρχομαι στο σχολείο νωρίς-νωρίς!
Εγώ είμαι η Χριστιάνα και παίζω με μια τσουγκράνα!
Εγώ είμαι ο Δημητρός και θα γίνω οδοντογιατρός!
Εγώ είμαι η Αθηνά και μ'αρέσει να τρώω τραχανά!
Είμαι ο Ραφαήλ και έχω το δικό μου στυλ!
Είμαι ο Αχιλλέας και μου αρέσει ο βασιλιάς Περσέας!










Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Σκάκι και συνεργασία με το σπίτι

Τα πρώτα φετινά σκίτσα των παιδιών ....